Schiphol.nl   •   Contact

Home Resultaten Excellent Visit Value Waardering Tevredenheid

Reizigers opnieuw zeer tevreden

Het algemene oordeel over het vertrek- en/of aankomstproces op Schiphol was in 2013 opnieuw bijzonder hoog. Van aankomende reizigers geeft 95% Schiphol de waardering goed of uitstekend. Bij de vertrekkende reizigers is dit zelfs verder gestegen naar 96% (in 2012: 95% voor zowel aankomende als vertrekkende reizigers). Dat is de hoogste score in jaren. De Net Promoter Score, een graadmeter voor klanttevredenheid en loyaliteit, is in 2013 gestegen van 27 naar 29. De mooie cijfers zijn onder meer te danken aan de verkorting van de wachttijden en de vriendelijkheid van de luchthavenmedewerkers.

De perceptie bij de reizigers van de retail in het gebied achter de paspoortcontrole is gelijk gebleven: 60% vindt de verhouding prijs-kwaliteit in de retail goed of uitstekend. Bij de horeca in dit gebied is de waardering gestegen, 40% waardeert de horeca als goed of uitstekend (was 38%). De totale waardering voor Schiphol Plaza is onveranderd hoog: 90% van de reizigers/bezoekers geeft het oordeel goed of uitstekend.